«Розвиток креативності мислення
і творчих здібностей учнів в процесі вивчення математики».
«Математику не можна вивчати, спостерігаючи як
це роблять інші»А.Нівен
I I. Актуальність досвіду.
Основною формою
організації навчальної діяльності практично у всіх країнах світу сьогодні є
класно-урочна система. Будучи прогресивною протягом чотирьох століть, сьогодні
вона перестала задовольняти потреби суспільства в освіті і потребує
вдосконалення. Критика класно-урочної системи найчастіше пов′язана з пасивністю
учнів на уроках та відсутністю інтересу до навчання, зниження якості знань,
перевантаженням дітей домашніми завданнями й уроками.
Все гострішою стає проблема вдосконалення форм організації процесу навчання, знаходження відповіді на запитання «як навчити, як створити умови для розвитку та самореалізації особисті учня в навчальному процесі». Як, залишаючись в рамках класно-урочної системи, підвищити ефективність навчального процесу, досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості.
Мета моєї науково-методичної роботи полягає у знаходженні способів і методів формування особистості учня як інтелектуальної, творчої, всебічно розвиненої людини, що вміє креативно мислити і використовувати набуті знання у сучасному світі.
Значною мірою всього цього можна досягти, використовуючи сучасні інноваційні технології інтерактивного навчання. Всі ці технології є основою розвивального навчання. Розвивальне навчання – це навчання, яке безпосередньо орієнтовано на закономірності розвитку особистості.
Я вважаю, що на кожному уроці потрібно створювати ситуацію успіху, залучати до роботи в класі всіх учнів без винятку. Це можна робити даючи посильні завдання, домашні, самостійні роботи ,здійснювати опитування за індивідуальними картками, заохочувати успішне виконання завдань не тільки найкращими учнями, а й всіма тими, хто проявив старанність.
На уроках повинні також застосовуватись колективна і групова форми роботи учнів. Колективна робота на уроках здійснюється, як правило,у вигляді дискусій та колективного пошуку способів рішення. Так, при формулюванні ознак зростання і убивання функцій учні самостійно з’ясовують зв'язок між геометричним змістом похідної і поведінкою функції на окремому інтервалі. При вивченні властивостей показникової і логарифмічної функцій я спочатку задаю завдання на самостійну побудову графіків, а вже потім перевіряю побудову графіків на дошці, і у процесі колективного обговорення разом з учнями виявляємо властивості функцій.
На уроках стереометрії я пропоную учням самостійно сформулювати означення многогранників та тіл обертання. В процесі бесіди я своїми питаннями направляю дітей у потрібне русло і зводжу до теоретичних узагальнень. Таким чином , здобуті у бесіді нові знання засвоюються як свої особисті, а не взяті з книжок. Це закріплює почуття впевненості у собі, у власних силах і стимулює до подальшої діяльності.
Дуже важливим в своїй роботі я також вважаю доведення до відома учнів значущості тієї, чи іншої теми та використання її у повсякденному житті. Так я пропонувала учням 7 класу відповісти на питання «Звичайні дроби та їх застосування у повсякденному житті». Це було домашнє завдання, розраховане на тижневу пошукову роботу. Дуже цікаво діти потім розповідали свої доповіді і зацікавили навіть тих, хто спочатку не хотів приймати у цьому участі.
Все гострішою стає проблема вдосконалення форм організації процесу навчання, знаходження відповіді на запитання «як навчити, як створити умови для розвитку та самореалізації особисті учня в навчальному процесі». Як, залишаючись в рамках класно-урочної системи, підвищити ефективність навчального процесу, досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості.
Мета моєї науково-методичної роботи полягає у знаходженні способів і методів формування особистості учня як інтелектуальної, творчої, всебічно розвиненої людини, що вміє креативно мислити і використовувати набуті знання у сучасному світі.
Значною мірою всього цього можна досягти, використовуючи сучасні інноваційні технології інтерактивного навчання. Всі ці технології є основою розвивального навчання. Розвивальне навчання – це навчання, яке безпосередньо орієнтовано на закономірності розвитку особистості.
Перерахую основні принципи,
якими користуюсь у своїй діяльності:
1.
Створення
ситуації успіху для кожної дитини (різнорівневі завдання).
2.
Самостійний
пошук учнями рішень та відповідей.
3.
Використання
допоміжних елементів у навчанні(картки-консультанти і т.п.).
4.
Проведення
математичних диктантів с послідуючою самоперевіркою або взаємоперевіркою.
5. Різнорівневість завдань і вимог, які полягають у самостійному виборі учнем завдання на ту, чи іншу оцінку, яку він бажає отримати.Я вважаю, що на кожному уроці потрібно створювати ситуацію успіху, залучати до роботи в класі всіх учнів без винятку. Це можна робити даючи посильні завдання, домашні, самостійні роботи ,здійснювати опитування за індивідуальними картками, заохочувати успішне виконання завдань не тільки найкращими учнями, а й всіма тими, хто проявив старанність.
На уроках повинні також застосовуватись колективна і групова форми роботи учнів. Колективна робота на уроках здійснюється, як правило,у вигляді дискусій та колективного пошуку способів рішення. Так, при формулюванні ознак зростання і убивання функцій учні самостійно з’ясовують зв'язок між геометричним змістом похідної і поведінкою функції на окремому інтервалі. При вивченні властивостей показникової і логарифмічної функцій я спочатку задаю завдання на самостійну побудову графіків, а вже потім перевіряю побудову графіків на дошці, і у процесі колективного обговорення разом з учнями виявляємо властивості функцій.
На уроках стереометрії я пропоную учням самостійно сформулювати означення многогранників та тіл обертання. В процесі бесіди я своїми питаннями направляю дітей у потрібне русло і зводжу до теоретичних узагальнень. Таким чином , здобуті у бесіді нові знання засвоюються як свої особисті, а не взяті з книжок. Це закріплює почуття впевненості у собі, у власних силах і стимулює до подальшої діяльності.
Дуже важливим в своїй роботі я також вважаю доведення до відома учнів значущості тієї, чи іншої теми та використання її у повсякденному житті. Так я пропонувала учням 7 класу відповісти на питання «Звичайні дроби та їх застосування у повсякденному житті». Це було домашнє завдання, розраховане на тижневу пошукову роботу. Дуже цікаво діти потім розповідали свої доповіді і зацікавили навіть тих, хто спочатку не хотів приймати у цьому участі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий